Leverans, Betalning och Returer

Leverans

Det du beställer levereras till dig så fort som möjligt och på ett ansvarsfullt sätt, för dina varor och för miljön.

Beställning av lagerförda produkter som sker vardagar före kl 13.00 levereras vanligtvis nästkommande vardag. Beställningar som sker övrig tid (helgdag eller vardag efter kl 13.00)
hanteras som om beställningen gjorts nästkommande vardag före kl 13.00.

För företag levereras produkterna med Företagspaket 16:00.
Följesedeln kommer digitalt och finns att hämta via en QR-kod på fraktetiketten.

Vi använder oss av Postnord, DHL och Best Transport som transportörer,
så vi kan erbjuda rätt transportör för rätt leverans.

Vid beställningar över 800:- exkl.moms (1000:- inkl.moms) bjuder vi på fraktkostnaden.
För beställningsvaror, skrymmande varor samt beställningar under fraktfrigränsen
tillkommer en fraktkostnad på 95:- exkl.moms (118,75:- inkl.moms).

Hos oss har du returrätt i 30 dagar från att du fått leveransen, detta gäller inte beställningsvaror samt kundunika produkter.

Vi har även infört digitala följesedlar, läs mer om det här.

Leverans till Privatpersoner
Sker med Postnord och deras leveranssätt som heter My-pack collect.
Snabbast sätt för dig som kund att få en avisering är att ladda ner Postnords app och registrera dig med din mailadress och mobilnummer, då kommer du automatisk få informationen om din leverans direkt i mobilen. Klicka här för mer info.

Kortbetalning
Betala snabbt och enkelt med ditt kontokort eller kreditkort.
Vi accepterar Visa, Master Card, Diners och American Express.

Swish
Swisha betalningen till oss. Vårt Swish-nummer är 123 512 51 90

Betalning

Nedanstående betalningsalternativ erbjuder vi dig, när du kommer till kassan väljer du själv det alternativ som passar dig bäst.

Klarna
Smooth shopping. Hur och vad du än gillar att shoppa, så gör Klarna att du kan betala enkelt.
Du kan delbetala, handla mot faktura, betala med kort eller swisha in din betalning.

PDF-Faktura
för företag
Vi mailar ut en PDF-faktura till din angivna mailadress.
20 dagar från fakturadatum vill vi ha betalt om detta inte särskilt avtalats.
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% från fakturans förfallodag.

Elektronisk faktura för företag
Vi har även möjlighet att ordna med elektronisk faktura med E-faktura (EDI).
Det vi behöver då är ett GLN-nummer.
20 dagar från fakturadatum vill vi ha betalt om detta inte särskilt avtalats.
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% från fakturans förfallodag.

Retur och Reklamation

Retur
Du har 30 dagar på dig att returnera en felbeställd vara från det att du mottagit leveransen.
Kontakta oss innan returen skickas från dig, retursedel utfärdad av oss måste medfölja godset.
Produkten ska vara av samma skick som när den mottogs och ingen åverkan för göras på produktens emballage. På beställningsvaror, kundunika produkter samt färskvaror gäller begränsad returrätt.
Returfrakten betalas av köparen.

Reklamation
Felleverans eller defekt vara ska reklameras till oss inom 7 dagar från ankomstdagen. Kontakta oss för retur- samt fraktsedel, vi står för fraktkostnaden. Retursedel utfärdad av oss måste medfölja godset. Transportskada ska anmälas till chaufför direkt vid mottagandet, kontakta även oss samma dag. Dold transportskada ska reklameras inom 7 dagar från ankomstdag.

Att tänka på i samband med leverans
Vid alla former av transportskador behöver vi ordernumret och en tydlig bild för att kunna skicka ersättningsvara. Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan du kvitterar varorna. Därefter reklamerar du till oss. Ej synlig tranportskada ska anmälas senast två arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till oss annars utgår ingen ersättning. Var noga med att fota skadorna på både själva leveransen och innehållet som är skadat.

Begränsad returrätt
Innebär att det inte är säkert att du kan returnera produkter som har den märkningen.
I vissa fall går det ändå bra men det kan tillkomma ett returavdrag.

För våra fullständiga försäljningsvillkor klicka här.