Leverans, Betalning och Returer

Leverans

Det du beställer levereras till dig så fort som möjligt och på ett ansvarsfullt sätt, för dina varor och för miljön.

Beställning av lagerförda produkter som sker vardagar före kl 12.00 levereras vanligtvis nästkommande vardag. Beställningar som sker övrig tid (helgdag eller vardag efter kl 12.00)
hanteras som om beställningen gjorts nästkommande vardag före kl 12.00.

För företag levereras produkterna med Företagspaket 16:00.
För privatpersoner levereras varorna till närmaste utlämningsställe.
Följesedeln kommer digitalt och finns att hämta via en QR-kod på fraktetiketten.

Vi använder oss av Postnord, DHL, Schenker, TNT och FedEx som transportörer,
så vi kan erbjuda rätt transportör för rätt leverans.
För privatpersoner använder vi oss av Postnord.

Vid beställningar över 800:- exkl.moms (1000:- inkl.moms) bjuder vi på fraktkostnaden.
För beställningsvaror, skrymmande varor samt beställningar under fraktfrigränsen
tillkommer en fraktkostnad på 95:- exkl.moms (118,75:- inkl.moms).

Hos oss har du returrätt i 30 dagar från att du fått leveransen, detta gäller inte beställningsvaror samt kundunika produkter.

Vi har även infört digitala följesedlar, läs mer om det här.

Betalning

Nedanstående betalningsalternativ erbjuder vi dig, när du kommer till kassan väljer du själv det alternativ som passar dig bäst.

Klarna
Smooth shopping. Hur och vad du än gillar att shoppa, så gör Klarna att du kan betala enkelt.

PDF-Faktura
för företag
Vi mailar ut en PDF-faktura till din angivna mailadress.
20 dagar från fakturadatum vill vi ha betalt om detta inte särskilt avtalats.
Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 8% från fakturans förfallodag.

Kortbetalning
Betala snabbt och enkelt med ditt kontokort eller kreditkort.
Vi accepterar Visa, Master Card, Diners och American Express.

Swish
Swisha betalningen till oss. Vårt Swish-nummer är 123 512 51 90

Förskottsbetalning
Vill du kan du även förskottsbetala din beställning, kontakta bara oss så ordnar vi det.

Retur och Reklamation

Retur
Du har 30 dagar på dig att returnera en felbeställd vara från det att du mottagit leveransen.
Kontakta oss innan returen skickas från dig, retursedel utfärdad av oss måste medfölja godset.
Produkten ska vara av samma skick som när den mottogs och ingen åverkan för göras på produktens emballage. På beställningsvaror, kundunika produkter samt färskvaror gäller begränsad returrätt.
Returfrakten betalas av köparen.

Reklamation
Felleverans eller defekt vara ska reklameras till oss inom 7 dagar från ankomstdagen. Kontakta oss för retur- samt fraktsedel, vi står för fraktkostnaden. Retursedel utfärdad av oss måste medfölja godset. Transportskada ska anmälas till chaufför direkt vid mottagandet, kontakta även oss samma dag. Dold transportskada ska reklameras inom 7 dagar från ankomstdag.

Att tänka på i samband med leverans
Vid alla former av transportskador behöver vi ordernumret och en tydlig bild för att kunna skicka ersättningsvara. Synlig transportskada ska omedelbart reklameras till chauffören innan du kvitterar varorna. Därefter reklamerar du till oss. Ej synlig tranportskada ska anmälas senast två arbetsdagar efter kvitterad leverans direkt till oss annars utgår ingen ersättning. Var noga med att fota skadorna på både själva leveransen och innehållet som är skadat.

För våra fullständiga försäljningsvillkor klicka här.